Wat doe je als Support Medewerker Hulpverleningsbureau?
In mijn rol ondersteun ik de hulpverleningsactiviteiten opvang en evenementenhulp. Dit doe ik vooral achter de schermen. Denk hierbij aan planningen, logistiek en communicatie, maar ook het zorgen dat onze Coördinatoren Hulpverlening en hulpverleners de juiste materialen en informatie hebben. Ik vind het mooi dat ik zo kan helpen om alles soepel te laten verlopen, zodat anderen hun werk goed kunnen doen in het veld.
Hoe ben je bij het Rode Kruis terechtgekomen?
Een paar jaar geleden begon ik als vrijwilliger in de evenementenhulp. Dat was vooral uit nieuwsgierigheid en omdat ik iets nuttigs wilde doen naast mijn werk. Al snel merkte ik dat dit echt bij mij past. De sfeer en het gevoel dat je iets doet wat ertoe doet, hebben ervoor gezorgd dat ik bij de organisatie ben gebleven. Toen de kans voorbijkwam om dit werk vast te gaan doen, heb ik die meteen gepakt.
Wat vind je het leukste aan het werk of aan de organisatie?
Zonder twijfel de mensen. Iedereen werkt bij het Rode Kruis met een reden. Je voelt dat we allemaal mensen in nood willen helpen. Ook mijn werk achter de schermen heeft impact. Het is mooi om te zien dat wat wij voorbereiden uiteindelijk echt tot hulp leidt voor iemand. Dat maakt het werk waardevol.
Wil je iets vertellen over je ontwikkeling bij het Rode Kruis?
Ik ben begonnen in de uitvoering, als hulpverlener op evenementen. Daardoor weet ik goed wat er op locaties speelt. Nu zit ik meer aan de ondersteunende kant, maar dat helpt juist om de brug te slaan tussen beleid en praktijk. Het Rode Kruis heeft me daarin veel vertrouwen gegeven. Ik blijf steeds nieuwe dingen leren.